
 1 

 

 

 

 

 

Р Е Ш Е Н И Е № РД-05-169 

01 декември 2015 г. 

 

Съветът за електронни медии на свое заседание, проведено на 01.12.2015 г., 

разгледа административна преписка, образувана със заявление с вх. № ЛРР-06-19-00-

276/ 09.10.2015 г. 

Заявлението е подадено от Праймедия ЕООД, ЕИК 102890701 и съдържа искане 

за регистрация за доставяне на аудио-визуална услуга с наименование (търговска 

марка) News TV, с общ (политематичен) програмен профил, 24 часова дневна 

продължителност и национално териториално покритие. 

 На 27.10.2015 г. Съветът разгледа представените от заявителя документи и 

констатира, че в програмната схема се съдържат данни, че News TV ще включва 

съдържание – част от програмната схема на други доставчици – ТВ Седем ЕАД и 

Балкан Българска Телевизия ЕАД.  

 На същото заседание е разгледано и писмо от ТВ Седем ЕАД, с което се 

възразява срещу заявлението на Праймедия ЕООД. Изразяват се опасения, че ще бъде 

регистрирана идентична или сходна на съществуващите TV7, News 7 и Super 7 

програма, че се планира целенасочено дублиране на програмите, копиране на имена 

на предавания и концепции, програмни схеми. 

 На Съвета е представен и съпоставителен доклад по програмното съдържание 

на постъпилите документи за регистрация на програма News TV от една страна и на 

TV7 и News 7. Отбелязано е, че в трите програмни схеми присъстват предавания с 

еднакви наименования – „Добро утро, България“, Newsroom и „Акцент“. Предаването 

„Дневникът на Венета“ пък е включено в News TV и TV7. 

 След проведеното обсъждане е взето решение заявителят да представи 

позицията си относно наличието или липсата на дублирани (копирани) предавания. 

 В отговор Праймедия ЕООД, с писмо вх. № ЛРР-06-19-00-276/29.10.2015 г., 

представя нова програмна схема и заявява, че ще осигури съдържание, което не се 

ползва от други медии и не представлява част от чужда програма. Независимо от това – 

твърди, че от март 2015 г. изцяло финансира телевизионните канали TV7, News 7 и 

Super 7, опитвайки се „да ги спаси от очертаващата се несъстоятелност и фалит“. 

Дружеството признава, че е имало намерение да привлече в новата ТВ програма „някои  

заглавия, намерили място в досегашните програмни схеми, както и качествените екипи, 

които ги подготвят“. 

 Цитираното писмо е разгледано на заседание на 01.12.2015 г. След проведеното 

обсъждане, мнозинството от членовете на СЕМ изразяват становище за несъответствие 

на програмната концепция с разпоредбите на закона.   

 Кандидатът е представил неясна концепция с оглед първоначално заявените 

предавания в програмната схема, заимствани от друга медия. Когато оттегля заявеното 

съдържание, включено в програмната схема на TV7, и не предлага ново, с това 

концепцията му става и непълна.  



 2 

С оглед изложеното, Съветът прие за безспорно, че са налице пречки да извърши 

регистрация на Праймедия ЕООД –  представената програмна концепция противоречи 

на разпоредбите на закона. 

На основание чл. 32, ал. 1, т. 18, във връзка с чл. 125а, ал. 4, т. 2 от Закона за 

радиото и телевизията СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ 

 

 

РЕШИ:  

 

 

ОТКАЗВА регистрация на Праймедия ЕООД, ЕИК 102890701 като доставчик на 

аудио-визуална услуга медийна услуга с наименование News TV.  

 

Решението подлежи на обжалване чрез Съвета за електронни медии пред 

Върховния административен съд в 14 - дневен срок от датата на съобщаването му. 

 

 

 

 

ГЕОРГИ ЛОЗАНОВ 

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЕМ 

 
 


