
В. “Капитал” 

02.12.2015 г., с. 13 

 

СЕМ отказа да регистрира News TV 

 

Екипът на Николай Малинов, който стои зад проекта, подготвя документи, с 

които да кандидатсктва за регистрация на нов канал 

 

Весислава Антонова 

След близо месец отлагане Съветът за електронни медии (СЕМ) излезе с решение да не 

издава регистрация на News TV - проект на "Праймедия". Сред основните мотиви на 

регулатора да не одобри молбата на канала са недобре разработени документи и 

дублиране на програмно съдържание от TV7 и News7. Според члена на СЕМ Анна 

Хаджиева е важно да има и по-голяма яснота относно произхода на капиталите, с които 

ще се развива телевизията. 

Управителят на "Праймедия" Асен Асенов коментира пред "Капитал", че компанията 

вече разработва нови документация и ще кандидатства за лиценз отново с друг 

телевизионен проект с ново име. Ако новият набор  документи бъдe разработен 

съобразно всички препоръки на закона и медийния регулатор, надзорниците вече няма 

да имат аргументи, с които да откажат регистрация на канала. Остава въпросът за 

произхода на капиталите, с които ще се развива телевизията. 

Компанията "Праймедия" е свързана с председателя на Национално движение 

"Русофили" и бивш член на Изпълнителното бюро на Националния съвет на БСП 

Николай Малинов, но по документи неин собственик е бизнес партньорът му Асен 

Асенов. Повече от половин година "Праймедия" прави неуспешни опити да бъде 

вписана като собственик на TV7 и News7. След като това не се случи компанията се 

отказа от двете телевизии и реши да създаде свой нов проект, но като включи в него 

програмно съдържание на двата канала, което заслужава да бъде включено в проекта - 

News TV. С днешна дата и този канал отива в историята и предстои скоро да разберем, 

кой ще е новия тв проект, зад който ще застане "Праймедия". "Още е рано да 

коментираме", бе лаконичен пред "Капитал" Асен Асенов. 

На пазара отдавна е известно, че след краха на КТБ финансирането в TV7 идва от 

руския олигарх Константин Малофеев, който е в приятелски отношения с Николай 

Малинов. Преди няколко седмици пред "Капитал" самият Малофеев потвърди за 

приятелството си с председателя на движение "Русофили". Според него популярната 

преди телевизия се е сринала, но сегашните идеи на Малинов, съпругата му Даниела 

(която е официален представител на международната медийна платформа Russia 

Beyond the Headlines за България - бел. ред.) и целия екип му се струват "доста 

перспективни". "Помагаме всякак - с идеи, стратегии, съдържание, без да нарушаваме 

санкциите на ЕС. Не финансирам ТВ7. Но това е моя частна инициатива", допълни 

преди време Малофеев. В интервюто Малофеев подчерта, че не се интересува от 

собственост в български медии, а от това да има такава, която да отразява неговите 

възгледи - православни ценности и силен консерватизъм. 

 


