
В. “Труд” 

02.12.2015 г., с. 3 

 

ЕДИН ОТ МОТИВИТЕ - ДУБЛИРАНО СЪДЪРЖАНИЕ С ТВ7   

 

СЕМ отказа регистрация на News TV 

 

Няма яснота за капитала на компанията 

Съветът за електронни медии (СЕМ) не даде регистрация на News TV - проект на 

„Праймедия" - компанията, която се опитваше да бъде вписана като собственик на ТВ7 

и Нюз7, но получи отказ. Това потвърди пред „Труд" членът на медийния регулатор 

Мария Стоянова. Тя е гласувала „въздържал се", глас „за" не дали председателят 

Георги Лозанов и Анна Хаджиева. Двама от петимата надзорници били „за" старт на 

новия проект по време на заседанието днес - Иво Атанасов и Анюта Асенова. 

Един от аргументите на СЕМ за неиздаване на регистрация е, че в документите на 

„Прай-медия" за новата телевизия фигурират няколко предавания от текущата 

програмна схема на ТВ7. Става дума за дублиране на предавания, за което и от ТВ7 са 

писали до регулатора. Не е имало и допълнителна яснота по въпроса за произхода 

на капитала, които се инвестира, което за част от членовете на СЕМ е притеснително 

при вземане на решение. „Праймедия" е свързана с председателя на движение 

„Русофили" и бивш депутат от БСП Николай Малинов, но по документи управител е 

Асен Асенов. Потърсен от „Труд" за реакция след решението на СЕМ, Малинов 

отвърна, че в момента научава за отказа, не се е интересувал и препрати въпросите към 

„собственика" на компанията. 

 


